Paul Hilferink

Paul Hilferink (1978) is geboren en getogen in Doetinchem en trotse Achterhoeker. Als raadslid heeft hij zich de afgelopen vier jaar ingezet voor het sociale domein, het onderwijs, cultuur, cultuurhistorie en onze streektaal. Dit zijn ook de thema’s die hem nauw aan het hart liggen. Hij voltooide de pabo bij Saxion Hogeschool in Deventer en de studie geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht. In het dagelijks leven werkt hij als docent geschiedenis en teamleider die belast is met het coördineren van de voltijdopleiding van de pabo in Deventer. Hij woont samen met vrouw en twee kinderen aan de rand van de stad in de Klootsemastraat met uitzicht op De Kruisberg. In zijn vrije tijd trekt hij met zijn gezin graag de natuur in of naar een museum en schrijft hij artikelen over de geschiedenis van Doetinchem voor de Kronyck. Daarnaast is hij penningmeester van de Royal British Legion Holland Branch. Dit is een Britse liefdadigheidsinstelling die zich bezig houdt met het herdenken van de oorlogsslachtoffers van de wereldoorlogen en veteranenzorg.