09 februari 2017

Nieuw Werkbedrijf Lucrato helpt inwoners in Epe aan het werk

CDA wethouders uit Epe, Erik Visser en ex-wethouder Epe, Jan Berkhoff bundelen krachten.

Nieuw Werkbedrijf Lucrato helpt inwoners in Epe aan het werk

Vanaf 6 februari 2017 startten Felua-groep en een deel van Werkplein Activerium samen een nieuw werkbedrijf in oprichting onder de naam Werkbedrijf Lucrato. Hierin bundelen beide organisaties de krachten om werkgevers te helpen bij het vinden van de juiste arbeidskrachten. En om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen bij het vinden van een betaalde baan. Ook in de gemeente Epe. Met beide organisaties heeft gemeente Epe afspraken om inwoners aan het werk te helpen.  Alle expertise gebundeld Werkbedrijf Lucrato neemt de taken van Felua-groep en de werkgeverdienst plus re-integratietaken van Werkplein Activerium over.

Daardoor kunnen werkgevers in de regio Apeldoorn-Epe-Heerde voortaan bij één aanspreekpunt terecht voor het vinden van arbeidskrachten met een afstand tot werk. Het nieuwe werkbedrijf bundelt alle voordelige regelingen, subsidies en expertise van het Werkplein met die van de sociale werkvoorziening. Zo kunnen werkzoekenden veel beter geholpen worden. Bestaande regelingen en contracten van Felua-groep en/of gemeente worden voortgezet. In de meeste gevallen blijft ook dezelfde contactpersoon betrokken.

Werkbedrijf in oprichting Het werkbedrijf wordt formeel pas opgericht op 1 januari 2018. Maar vanaf 6 februari 2017 werken Felua-groep en een deel van Werkplein Activerium al samen vanuit één ‘werkbedrijf in oprichting’. Samen met de gemeenten Epe, Apeldoorn en Heerde wordt het werkbedrijf het komende jaar verder ontwikkeld. Ook hoe dit voor inwoners en werkgevers er dan uit gaat zien. De gemeenten werken met Werkbedrijf Lucrato samen, maar daarbij blijft wat er lokaal speelt belangrijk. De gemeente Epe wil bijvoorbeeld blijven vasthouden aan de korte lijnen en vaste gezichten die werkgevers en werkzoekenden nu ook al kennen. Betrokken inwoners en werkgevers worden het komende jaar op de hoogte gehouden.

Op de foto: Wethouders Johan Kruithof (gemeente Apeldoorn), Erik Visser (gemeente Epe) en Jan Berkhoff (gemeente Heerde) geven officiële startsein voor Werkbedrijf Lucrato door het nieuwe logo van het werkbedrijf compleet te maken.