28 april 2017

Koningsdag in de Gemeente Epe uitbundig gevierd.

In alle dorpen werd aandacht gegeven dat Koning Willem Alexander 50 jaar werd.

Emst had zijn lampionoptocht, Oene zijn spelletjes middag en Vaassen de oranjerit voor Klassieke en bijzondere voertuigen vertrok vanaf het voorterrein van de Cannenburgh. Daar stonden ze al om 09.30 uur opgesteld en vertrokken om 10.20 uur om ruimte te geven aan de aubade die om 11.00 uur begon. Epe had opnieuw zijn optocht en het Koningschieten.

Het koude weer kon niet verhinderen dat het Koningsscieten in het dorp Epe een succes werd. Vele waren naar het Koningsschieten komen kijken. Het is ieder jaar weer een spannende gebeurtenis. Het is traditie dat het dorp Epe zijn Koning schiet op Koningsdag 27 april.

De nieuwe Koning van Epe doet in november mee met de Koningen uit de dorpen Emst, Oene ,Vaassen aan het gemeentelijk Koningschieten. Wie wordt de Koning van heel de gemeente Epe? 31 deelnemers deden mee aan dit festijn.Bij de romp waren het 28 Epenaren die graag de nieuwe Koning wilde worden.

Uiteindelijk schoot Henny Bruin zich tot Koning. Hij voelde zich zeer vereerd.

Voordat de romp viel moesten eerst de twee vleugels, kop en staart er afgeschoten worden.

– Henk Koops schoot de linkervleugel aan fladderen bij het. 27 schot

– Wim Bronkhorst deed dit met de rechtervleugel bij het 45 schot

– De kop was voor Hans Reijnders bij het 64 schot

– De staart gaf Jenny Bronkhorst een gericht schot bij het 77 schot