19 juli 2017

Aan alle CDA Leden van de gemeente Epe.

Vaassen, 18 juli 2017 Onderwerp: gemeenteraadsverkiezingen 2018

Geachte leden, vrienden en vriendinnen,

Zoals u wellicht bekend is vinden er op 21 maart 2018 opnieuw Gemeenteraadsverkiezingen plaats. Het CDA - Epe is al druk bezig met de voorbereidingen hiervoor. Er worden diverse activiteiten ontwikkeld onder andere voor het schrijven van het verkiezingsprogramma en het samenstellen van de kandidatenlijst. Omdat wij binnen onze gemeente een zo breed mogelijk gedragen programma wensen en een kandidatenlijst die breed gedragen wordt , willen wij u als lid vroegtijdig in de gelegenheid stellen hierbij betrokken te worden.

Verkiezingsprogramma:

In navolging van de CDA 1000 bijeenkomst die bij de Tweede Kamerverkiezingen in september jl. een groot succes was, hebben wij voor onze gemeente Epe een CDA 100 georganiseerd. CDA 100 is een bijeenkomst die standpunten of richtingen meegeeft als start voor de programmacommissie. Op 12 en 26 juni j.l. zijn we in gesprek gegaan met een ieder die dat wilde. Dit om te verkennen wat voor ons belangrijk is in onze gemeente.

Denk hierbij aan thema’s als de lokale economie, agrarische aangelegenheden, recreatie en toerisme, brandweer en politie, de (digitale) loketdiensten van het gemeentehuis en de financiën van de gemeente Epe. Maar ook belangrijke onderwerpen als onderwijs en jeugd, sport en cultuur, (ouderen)zorg, vluchtelingen, welzijn en werk. Ook de ruimtelijke thema’s zoals bestemmingsplannen kwamen volop aan bod! De georganiseerde avonden zijn een groot succes geweest. In de eerste plaats heeft er een inventarisatie plaatsgevonden van relevante onderwerpen, problemen en knelpunten. Na de pauze is met de aanwezigen gericht gezocht naar oplossingen. Via de regionale pers hebben wij inmiddels de uitkomsten van de avonden teruggekoppeld. In de komende zomer periode zal er geschreven worden aan de eerste ruwe concept versie van het verkiezingsprogramma. In de maand september zal er nog een enquête gehouden worden via een aantal stellingen. Ook gaan we in de maand september de eerste ruwe versie van het verkiezingsprogramma met u bespreken. U zult hiervoor een uitnodiging ontvangen. De maand oktober zal gebruikt worden om het definitieve verkiezingsprogramma te schrijven, zodat eind november/begin december aan u ter vaststelling kan worden voorgelegd. Mocht u nog opmerkingen, vragen en/of onderwerpen hebben voor ons verkiezingsprogramma meldt u aan bij onze “programma-trekker”

Albert Oortgiesen.

Graag per e-mail: [email protected] Kandidatenlijst: Ook de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen moet weer samengesteld worden. We zijn in 2014 met een goede lijst en een competente fractie gestart, maar (a) niet alle fractieleden gaan door, (b) we streven naar een grotere fractie, (c) niet alle niet-gekozen kandidaten zullen weer op de lijst willen of kunnen, (d) leden die in 2014 om wat voor reden dan ook niet op de lijst wilden, kunnen er door wijziging van omstandigheden nu anders over denken (e) we hebben in de afgelopen vier jaar ook nieuwe leden gekregen. Kortom: wij roepen u op u vóór 1 september a.s. kandidaat te stellen of ons de naam te melden van een ander lid dat volgens u daarvoor in aanmerking komt.

Bedenk hierbij dat een kandidaat op de dag van de kandidaatstelling, i.c. 5 februari 2018, een jaar lid van het CDA moet zijn. Voor aanmelding, maar ook voor vragen, kunt u terecht bij het secretariaat, zoals hiervoor aangegeven. Wij horen graag van u.

Namens het bestuur, Egbert Dijkgraaf, voorzitter Mevrouw Dick Konijnenberg, secretaris. Secretariaat: Dick Konijnenberg, De Pirk 6, 8171 CA Vaassen, [email protected],