12 september 2017

Laat uw mening horen met Epe Spreekt!

Meepraten over allerlei onderwerpen die spelen in de gemeente? Dat kan met Epe Spreekt! Het online inwonerspanel van de gemeente. Wordt gratis lid en krijg een aantal keer per jaar een uitnodiging voor een online enquête. Zo kunt u ons laten weten wat u van bepaalde zaken vindt. Deze maand komt er een enquête over duurzaamheid en later dit jaar over toegang tot werk, inkomen (jeud)zorg en welzijn. Doet u mee? Directe invloed op uw omgeving De meningen, ideeën en daadkracht van inwoners zijn erg belangrijk voor gemeente Epe.

Als lid van Epe Spreekt heeft u direct invloed op de kwaliteit van uw leefomgeving, de gemeentelijke dienstverlening, beleid en projecten. Per onderzoek geven we daarbij duidelijk aan in welke mate u mee kunt praten. Bijvoorbeeld of we uw mening willen horen over een concreet voorstel. We u om een advies vragen. Of wanneer u zelfs over een onderwerp kan meebeslissen.  U krijgt inzicht in de resultaten van de onderzoeken waar u aan meedoet en een toelichting van de gemeente op wat zij met alle input doen. Schrijf u in en denk mee over de toekomst! Wat leverde Epe Spreekt al op? In 2016 gaven leden van Epe Spreekt al hun mening over het afvalbeleid in de gemeente en de kwaliteit van de straatverlichting. Dit laatste onderzoek leidde onder andere tot een pilot met andere straatverlichting in een aantal wijken. Ook bleek dat u bijvoorbeeld niet goed wist waar u storingen kon melden. Ook daar hebben we extra aandacht aan gegeven. Met de resultaten kunnen we soms gelijk concrete acties ondernemen. En soms is uw mening belangrijke input voor nieuw beleid. Hoe word ik lid? Wilt u meepraten?

Meld u dan aan voor Epe Spreekt.

Als u lid bent, vragen wij u een aantal keer per jaar om input te geven over allerlei onderwerpen die spelen in de gemeente. Daarnaast wordt u misschien benaderd over (actuele) onderwerpen die specifiek op u van toepassing zijn. Meld u aan voor Epe Spreekt Ik ben al lid Bent u al lid van het burgerpanel Epe Spreekt? Dan krijgt u in het najaar ook gewoon de uitnodiging om deel te nemen aan de twee onderzoeken.

Deze uitnodiging krijgt u op het e-mailadres waarmee u zich in het verleden heeft ingeschreven voor Epe Spreekt.