05 januari 2018

Samen werken aan een leefbare gemeente Epe

Samen werken aan een leefbare gemeente Epe Per 1 januari 2018 zijn er in de gemeente Epe zeven gebiedsregisseurs en is er een gemeentedekkend netwerk. Iedere gebiedsregisseur is actief in een eigen gebied.

Marieke Aalders, gebiedsregisseur Epe-Noord e.o.

Bilge Yeleser, gebiedsregisseur Epe-Oost e.o.

Niki Binnendijk, gebiedsregisseur Epe-West e.o.

Lianne Houtman, gebiedsregisseur Emst e.o.

Jan de Graaf, gebiedsregisseur Oene e.o.

Fabienne Zoetbrood, gebiedsregisseur Vaassen-Oost e.o.

Hanneke Luesink, gebiedsregisseur Vaassen-West

Deze gebiedsregisseurs gaan inwoners, organisaties en overheid aan elkaar verbinden om zo samen te werken aan de leefbaarheid in de gemeente Epe. Begin 2018 stellen de zeven gebiedsregisseurs zich verder voor in de gemeentewijzer.

In december 2017 is een start gemaakt met de ontwikkeling van ‘gebiedsopgaven’: wat moet er veranderen in het gebied om de leefbaarheid te vergroten? In samenwerking met adviesorganisatie Spectrum is een route uitgestippeld waarin de inwoner van de gemeente Epe voorop staat. De inwoner bepaalt uiteindelijk wat de gebiedsopgave moet zijn en wordt daarom vooraan in het traject meegenomen. De gebiedsregisseur gaat deze opgaven realiseren door het netwerk van inwoners en professionals in het gebied actief in te zetten.

Begin 2018 starten de gebiedsregisseurs met het ophalen van leefbaarheidssignalen in de verschillende gebieden. Medio 2018 worden de opgaven voor de zeven verschillende gebieden opgeleverd.