25 september 2018

Vaassen heeft zijn Bervoetspassage!

Dit voorjaar heeft het CDA een internet opiniepeiling gedaan onder de Vaassense bevolking: Moet Vaassen een Bervoetspassage krijgen ? Er waren 200 reacties waaarvan een ruime meerderheid positief.

Gezien deze vele reacties blijkt dat het onderwerp leeft heeft. Daarom heeft het CDA aan het college van B&W gevraagd of zij deze naam wil toekennen en daarmee en mooie verbinding wil maken tussen het recente verleden van Vaassen en het vernieuwde centrum. Hierop heeft het college positief gereageerd en inmiddels zijn de naambordjes geplaatst in de passage tussen Etos en Albert Heijn.

Jammer is het volgens het CDA dat het college de naambordjes geplaatst heeft zonder veel aandacht voor historische betekenis van de naam Bervoets. Deze verwijst naar de historische panden die op deze plek gestaan hebben en inmiddels zijn vervangen door ook mooie nieuwe panden. Een feestelijk inwijding zou hier recht aan hebben gedaan; evenals een verwijzing naar de historie op de bordjes.

Maar mooi is het dat de roep uit de bevolking voor de naamgeving van deze passage is gehoord door de lokale politiek!