07 februari 2017

Verkiezingsprogramma KEUZES VOOR EEN BETER NEDERLAND

/verkiezingsprogramma/

Een verkiezingsprogramma gedragen door CDA-leden

Op 15 maart 2017 gaan we met z’n allen naar de stembus en kiezen we waar we naartoe willen met ons land. Het CDA kiest voor een ander Nederland. Een beter Nederland. Een Nederland waar we weer trots op zijn. Een Nederland waar we met vertrouwen naar de toekomst kijken.

De politiek gaat te weinig over de grote vraagstukken, die er voor mensen werkelijk toe doen. Dat is een belangrijke oorzaak van de onvrede die veel mensen voelen bij de politiek van vandaag. Het politieke debat loopt vast in managementtaal, doorrekeningen en vastgeroeste standpunten. Wij willen in plaats daarvan een stevig gesprek over visies op onze gedeelde waarden, de betekenis van burgerschap of rechtvaardigheid in onze samenleving. Wij willen breken met die oppervlakkigheid en met de politieke verlegenheid om morele keuzes te maken.

Keuzes voor een beter Nederland

Op 14 januari hebben de CDA leden op het Partijcongres in Barneveld het verkiezingsprogramma voor de komende vier jaar vastgesteld. Een programma met duidelijke keuzes voor een beter Nederland. Dit programma heeft niet de pretentie om voor de komende vier jaar alle mogelijke problemen en uitdagingen te voorspellen en van een pasklaar antwoord te voorzien. Daarvoor verandert onze wereld veel te snel. Wel bieden we een fundamentele analyse van wat er vanuit onze christendemocratische visie op de samenleving mis gaat, beter kan of anders moet. Dat zijn de grote keuzes die we maken voor het land dat we door willen geven aan onze kinderen en kleinkinderen.