05 maart 2017

CDA REUNIE in Dieren, 3 MAART 2017,

Het was een gezellige drukte in Villa Veertien in Dieren.Er waren 4 wethouders, nl.Anne Wind, Els van Hout, Jan Jansen, Tjebbe Vugts. Zij haalden vele oude herinneringen op uit de gemeentepolitiek vanaf 1978-2017. Vooral de mensen uit het  begin van het CDA konden smakelijk vertellen over de begintroubles,met name het samenstellen van de kandidatenlijsten, wethouderskeuze,krantenartikelen.

Het CDA begon in 1974 federatief, er was een CDA verband tussen KVP, ARP en CHU, Vanuit die periode waren  aanwezig : de eerste voorzitter van CDA Rheden, Herman van Remmen en de bestuursleden, de secretaris Anne Wind, de bestuursleden mevr. Koppers-Sanders, Han Bosz en Johan Walgemoet. Zij tekenden in 1976 in de Wildwal in Rheden de oprichtingsakte,

Op de eerste  Alg. Ledenvergadering kon de keurig opgestelde agenda niet doorgaan.De spreker, kon niet weg uit Den Haag vanwege de kabinetscrisis. Er werd alleen op tv naar de debatten in de Tweede Kamer gekeken en men vernam dat het kabinet Den Uijl haar ontslag had aangeboden aan HM. de Koningin. Zo eindigde de eerste ledenvergadering na de oprichting van het CDA ietwat rommelig  op deze historische dag.

Er werd natuurlijk ook vooruitgekeken, met name naar 15 maart. Er klonken veel positieve woorden over Buma en zijn ploeg. Er wordt een goede uitslag verwacht. Op 11 maart zal er in de gemeente Rheden nog volop campagne gevoerd worden en fractievoorzitter Bert van Langen riep op tot ondersteuning.

WE KUNNEN TERUGKIJKEN OP EEN ZINVOLLE,GEZELLIGE ONTMOETING VAN MENSEN DIE IN DE AFGELOPEN 40 JAREN VEEL VOOR HET CDA HEBBEN BETEKEND.

Voor meer foto's

U kunt ook kijken op https://www.facebook.com/cdarheden/

Geef dan een een like als u de foto's gezien hebt.