07 november 2017

Carol van Eert, nieuwe burgemeester van Rheden

Carol van Eert wordt de nieuwe burgemeester van de gemeente Rheden. Hij werd dinsdagmiddag tijdens een raadsvergadering op het gemeentehuis in De Steeg voorgedragen door de gemeenteraad.

Carol van Eert is 55 jaar, getrouwd en vader van drie kinderen en woont in Beuningen. Sinds 2012 is hij burgemeester van de gemeente Beuningen. Eerder vervulde hij onder meer de functie van secretaris-directeur van de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Hij is lid van de PvdA.

Carol Franciscus van Eert (Budel, 2 augustus 1962) is een Nederlandse politicus namens de Partij van de Arbeid. Hij is sinds 2012 burgemeester van Beuningen.Van Eert doorliep het Kruisheren Kollege en studeerde van 1980 tot 1988 Stads- en Economische Geografie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. Hij was daarna achtereenvolgens werkzaam bij de gemeenten Nijmegen, Ede en Arnhem. In 1997 ging hij bij de Stadsregio Arnhem Nijmegen (voorheen Knooppunt Arnhem-Nijmegen) werken als projectleider economische ontwikkeling. In 2005 werd Van Eert benoemd tot secretaris-directeur.Per 2 april 2012 is hij benoemd tot burgemeester van de gemeente Beuningen,
bron: Wikipedia

De voorzitter van de vertrouwenscommissie omschrijft de heer Van Eert als:

‘Een ervaren bestuurder met visie, die midden in de samenleving wil staan en aanspreekbaar is voor iedereen. Hij heeft een open, luisterende en verbindende houding en kan hiermee de rol van boegbeeld en gezicht van de gemeente Rheden goed vervullen. Daarnaast heeft hij een groot netwerk in onze regio en zien we in hem een burgemeester die de gemeente Rheden op een goede wijze in de regio kan positioneren.’