11. zonneveld A384 - 1
15 februari 2024

Wat te doen? Braakliggende grond bij de afrit A348

Aan het eind van de A348 ligt een paar hectare grond braak. Het terrein tussen de oprit en de afrit van de snelweg wordt al jaren alleen door reeën gebruikt. Als het aan de gemeente ligt gaat dat veranderen. Een aantal inwoners heeft het initiatief genomen om op dit terrein een zonneveld te realiseren. De provincie is eigenaar van de grond en is bereid hieraan mee te werken.

Het is uiteindelijk de gemeenteraad die de definitieve bestemming vastlegt, niet de gemeente of de provincie. Een zonneveld is een optie, maar net zo goed bijvoorbeeld natuurontwikkeling. Omdat dit het eerste zonneveld betreft in ons buitengebied, zijn wij extra benieuwd hoe onze inwoners aankijken tegen het initiatief.

Vindt u dat:

1. een stevige keuze voor groen op zijn plaats is: de gemeente moet natuur en landschap versterken, Rheden is de groene long van de regio
  2. een stevige keuze voor het klimaat is op zijn plaats: iedere gemeente moet een steen bijdragen, zonnevelden en windmolens zijn noodzakelijk
  3. beide zijn een optie, ik heb geen voorkeur

Wij zijn ontzettend benieuwd naar al uw reacties. Niet alleen omdat er een besluit genomen zal moeten worden over de bestemming van het stuk land aan het einde van de A348, maar ook omdat een visie in de maak is op de identiteit en inrichting van onze gemeente. In de gemeenteraad gaat over beide nog worden gesproken. Als CDA vinden wij het belangrijk om uw stem nadrukkelijk mee te nemen als de definitieve besluiten genomen gaan worden.

U kunt uw reactie mailen naar [email protected] of achterlaten in onze poll.

CDA Rheden