27 februari 2021

Bouwregels en procedures ingewikkeld en tijdrovend: vragen van CDA en gob

Bouwregels en procedures bij woningen zijn steeds ingewikkelder en zeer tijdrovend geworden. Mede door de veranderende woonbehoefte stelt onze fractievoorzitter Patrick Brouwers samen met gob-raadslid Paul Verjans vragen hierover aan het college. Dit om zo het herzien van bestemmingsplannen in de gemeente Sittard-Geleen in het algemeen en in het bijzonder het weg bestemmen van bouwtitels opnieuw te bekijken.

Om krimp tegen te gaan, de leefbaarheid te vergroten en te voorzien in de woningbehoefte van onze inwoners willen wij ook in de kernen van onze gemeente meer ruimte voor woningbouw. Het CDA-landelijk wilt het woningtekort aanpakken door in het hele land in de komende tien jaar één miljoen betaalbare en duurzame woningen te bouwen. Een kwart van de nieuwbouw is bestemd voor starters en jongeren en om meer variatie in het woningaanbod voor ouderen te creëren.

Nu doorpakken dus, ook op lokaal niveau!

De betreffende vragen leest u hier.