12 mei 2020

CDA stelt vragen over parkeerkosten vaste zorgmedewerkers Zuyderland

CDA-fractievoorzitter Patrick Brouwers en CDA-raadslid Fred den Rooijen hebben gisteren, op de Dag van de Zorg, gezamenlijk Artikel 43-vragen aan het college van Burgemeester en Wethouders gesteld. De vragen hebben betrekking op de parkeerkosten die vaste zorgmedewerkers de afgelopen periode via hun abonnement hebben moeten betalen, terwijl bezoekers, patiënten, en extra medewerkers en flexwerkers die door de coronacrisis door het Zuyderland zijn aangetrokken, in diezelfde periode gratis in de parkeergarage van het Zuyderland-ziekenhuis mochten parkeren.

De CDA-raadsleden achten dit vanuit het perspectief van de vaste zorgmedewerkers onrechtvaardig. Brouwers en Den Rooijen zijn dan ook van mening dat er geen onderscheid tussen verschillende gebruikerscategorieën van de parkeergarage gemaakt had mogen worden. Als oplossing stellen zij voor om de abonnementskosten die in de betreffende periode gemaakt zijn aan de zorgmedewerkers terug te laten betalen. Een andere oplossing die zij aan het college voorstellen is om de vaste zorgmedewerkers voor een vergelijkbare periode alsnog vrij te stellen van parkeerkosten.