28 juni 2019

CDA WIL GRATIS PARKEREN TERUG IN GELEEN, MAAR HEEFT OOK AANDACHT VOOR BINNENSTAD SITTARD!

Marcel Mastenbroek heeft gisteren tijdens de commissievergadering namens het CDA gepleit voor het opnieuw invoeren van het "twee uur gratis parkeren"  in de parkeergarage van Geleen.

Het CDA is het met de ondernemers en het Centrummanagement eens dat het invoeren van een gereduceerd parkeertarief gekoppeld aan het koopgedrag moeilijk uitvoerbaar is. Bij zo’n regeling moeten eerst bezoekers naar het centrum komen. En daar ontbreekt het nu juist aan. Geleen is een service-en dienstencentrum en daar hoort een ander ‘parkeerregiem’ bij.

De kosten van het invoeren van het gratis parkeren kunnen gedekt worden uit de beschikbare middelen voor het centrum van Geleen.

Het CDA zal woensdag tijdens de raadsvergadering een amendement indienen om het ‘gratis’ parkeren mogelijk te maken. De overige oppositiepartijen hebben al aangegeven het amendement te steunen. Het CDA roept ook de coalitie op om het plan te steunen, aangezien alle partijen de noodzaak onderschrijven om NU maatregelen te nemen om de neerwaartse spiraal een halt toe te roepen.

Een passend parkeerbeleid was, is en blijft een van de speerpunten van het CDA.

Overigens zal het CDA de wethouders aan hun toezegging houden om nog voor het einde van dit jaar ook met maatregelen te komen voor het centrum van Sittard.