16 februari 2024

CDA mee op oefening met brandweer Sleeuwijk

Afgelopen week bracht de CDA-fractie een bezoek aan de brandweer in Sleeuwijk, waar een goed georganiseerde oefening in Werkendam op het programma stond. Onderweg hadden we een waardevol gesprek met een bevelvoerder over belangrijke onderwerpen als het dekkings- en spreidingsplan, aanrijtijden, de veiligheidsregio en dynamisch alarmeren.

De oefening zelf vond plaats bij de Klerk in Werkendam, waar een werknemer tijdens werkzaamheden bekneld was geraakt. Het was indrukwekkend om te zien hoe snel en adequaat het team te werk ging, als een geoliede machine. De professionaliteit tijdens de evaluatie, waar adviezen met respect werden gedeeld, getuigde van een hecht en goed samenwerkend team.

Het CDA waardeert enorm de inzet van deze betrokken mensen, die zich vrijwillig inzetten voor de brandweer en daarmee de veiligheid van onze inwoners waarborgen.