12 januari 2024

Floreffehoeve - Meer dan een Kinderboerderij in Werkendam

De CDA-fractie bezocht deze week de Floreffehoeve, een prachtige kinderboerderij in Werkendam, en ontdekte dat het meer biedt dan alleen dierenbewondering. Het bestuur, gepassioneerde vrijwilligers, verwelkomde hen hartelijk en deelde trots de diversiteit van de locatie.

De Floreffehoeve is niet slechts een kinderboerderij; het is een hub van educatie en natuurbeleving. Kinderen vinden plezier in de speeltuin. Ouders ontspannen met een kopje koffie, terwijl kinderen genieten van lekkernijen variërend van chips tot ijsjes.

Leerzame lespakketten voor scholen en gepassioneerde vrijwilligers die kennis delen over de diverse dieren benadrukken de educatieve missie van de Floreffehoeve. Dit initiatief slaat een brug tussen mens en natuur.

De betrokken vrijwilligers organiseren regelmatig evenementen, van feesten tot educatieve activiteiten, waardoor een hechte gemeenschap ontstaat rondom de kinderboerderij.

CDA Altena kijkt terug op een inspirerende ontmoeting met het bestuur van de Floreffehoeve. Deze kinderboerderij is niet alleen voor dierenliefhebbers maar fungeert als een gemeenschapscentrum waar educatie, natuurbeleving, en gezelligheid samenkomen. De Floreffehoeve heeft op indrukwekkende wijze een belangrijke plaats ingenomen in Werkendam, en er wordt uitgekeken naar een toekomst vol bloei voor deze betekenisvolle plek.