06 maart 2022

Prijzen verenigingsactie uitgereikt

Na de geslaagde actie voor mantelzorgers in november, lanceerde CDA Altena een actie voor verenigingen. De partij stelde € 500,- beschikbaar voor twee verenigingen. Iedereen kon zijn/haar vereniging voordragen voorzien van een ondersteunende motivatie. Er werd massaal gereageerd. In totaal werden bijna 50 verenigingen voorgedragen. Twee verenigingen sprongen eruit en ontvingen de meeste ondersteuning; scouting Loevestein en Beachsportvereniging Werkendam.

De Werkendamse Deborah Schoon-Kadijk ontving de cheque voor de Beachsportverening uit handen van CDA lijsttrekker Roland van Vugt. De CDA’er overhandigde de tweede cheque aan Marcel Overduin en Jaap Vonk van scouting Loevestein in Woudrichem.

Woordvoerder Rene Roovers: ‘Wij hebben een deel van ons campagnebudget ingezet voor goede doelen. Deze actie is niet alleen bedoeld om in financiële zin een klein gebaar te maken. Maar ook om onze verenigingen moreel te ondersteunen. Want ook zij hebben een lastige periode gehad vanwege corona. Uit alle reacties blijkt hoeveel waarde de inzenders hechten aan hun vereniging. Mooi om dat aan hen terug te geven.’