30 december 2023

"CDAAltena in Actie: Bezorgdheid en Vragen Na Onverwachte Wijzigingen in Riveer Dienstregeling"

Recentelijk heeft Riveer aangekondigd dat er wijzigingen zullen plaatsvinden in de dienstregeling van de veren. Deze aankondiging heeft tot enkele bezorgdheden en vragen geleid, vooral onder ouders van schoolgaande jeugd die afhankelijk is van deze vervoersmogelijkheden.

Een cruciaal punt van zorg is de korte termijn waarop deze wijzigingen zijn gecommuniceerd - slechts twee dagen van tevoren, zoals uit de reacties is gebleken. Concrete voorbeelden die ons hebben bereikt, betreffen dat in een aantal gevallen  scholieren nu genoodzaakt zijn om 1,5 uur van tevoren te vertrekken om tijdig op school te kunnen zijn, een situatie die haaks lijkt te staan op de eerdere communicatie van Riveer waarin de veren als aantrekkelijke vervoersmogelijkheid voor scholieren wordt gepresenteerd.

Naar aanleiding hiervan heeft woordvoerder Otto van Breugel  de volgende vragen gesteld aan het college

Lees hier de brief met vragen aan het college