23 januari 2022

Verdien 250 euro voor je vereniging

WAARDEER EN STEUN VERENIGINGEN IN ALTENA

Actie CDA Altena voor verenigingen

CDA Altena stelt tweemaal 250 euro beschikbaar aan verenigingen in Altena. Woordvoerder Arie Pieter Verdoorn: ‘Onze verenigingen hebben het moeilijk, zowel organisatorisch als financieel. Corona heeft veel roet in het eten gegooid. Bijeenkomsten en activiteiten liggen stil. Maar we merken ook hoe belangrijk ons verenigingsleven is. Onmisbaar zelfs!

Inwoners van Altena kunnen maximaal twee verenigingen voordragen. De twee verenigingen die het meest genoemd worden, zullen 250 euro ontvangen. Deze actie is volgens het CDA niet alleen bedoeld om in financieel een klein gebaar te maken, maar vooral om hen moreel te ondersteunen. Want iedereen die een vereniging voordraagt moet ook een korte motivatie meesturen. Al die motivaties willen we delen met de verenigingen in Altena als warme steun in de rug.

De afgelopen 3 jaar heeft CDA Altena ruim 60 verenigingen bezocht, zowel digitaal en waar dat kon fysiek. Verdoorn: ‘We hebben veel gemotiveerde mensen gesproken, maar ook gehoord hoe taai sommige verenigingen het hebben. Leden hebben hun zorgen geuit, maar gaven ook aan hoezeer ze het samenzijn en de activiteiten missen. Uiteraard hebben we hier ook in de gemeenteraad aandacht voor gevraagd en initiatieven genomen. Altena zonder actief verenigingsleven is saai, stil en zielloos.’

Via DEZE LINK kan iedereen verenigingen voorgedragen aangevuld met een paar motiverende zinnen.