10 januari 2020

Zorgen over de toename van verkeersoverlast

Te hard rijden; verkeerd parkeren; crossende brommers; overlast van landbouwtrekkers; sluipverkeer van de A27; te zware voertuigen en auto’s die door de wijken rijden én zorgen om de verkeersveiligheid bij scholen. Het zijn onderwerpen die CDA ter ore komen van inwoners in de gemeente Altena. Het CDA maakt zich dan ook zorgen, omdat het binnen de gemeente Altena ontbreekt aan goed beleid op verkeer en vervoer.
‘De oude plannen zijn van jaren terug. Wij vinden dat dit  echt iets wat snel moet worden opgepakt.
Wanneer je een goed beleid hebt, kun je de inwoners ook goed informeren op het moment dat er vragen en zorgen zijn over het verkeer. Dit is nu onvoldoende mogelijk!
Zo hoor je niet met de inwoners om te gaan.’ Het CDA ziet ook graag dat het college de inwoners bij het maken van het beleid erbij betrekt. Het liefst dat in elk dorp inwoners bij elkaar komen en met elkaar praten over het verkeer en de problematiek op dit gebied. De inwoners kennen hun dorp het best en weten welke knelpunten en zorgen er op het gebied van het verkeer er zijn.

Om dit kracht bij te zetten heeft het CDA Altena deze ochtend een aantal schriftelijke vragen gesteld aan het college. Deze zijn HIER te lezen.