John Gillis

Ik ben 41 jaar en ben internationaal vrachtwagenchauffeur. Punten die voor mij belangrijk zijn in het programma van het CDA:

- oplossingen bieden voor het woningtekort in onze gemeente. Dit omdat de noodzaak erg hoog is in de gemeente. Zowel voor starters als voor senioren. Er moeten betaalbare en spoedige oplossingen komen, zodat voor iedereen er mogelijkheden komen tot een betaalbare woning.

- Uw inbreng is belangrijk en doet er toe. Ik vind het belangrijk dat de burger mee kan praten over wat er in de gemeente gebeuren gaat. De mening van elke burger telt, mag gehoord worden en daar mag wat mee gedaan worden.

-Vrijwilligerswerk waarderen en stimuleren: Vrijwilliger zijn is een uitstervend iets. Ik ben daarom ook van mening dat er meer aandacht en waardering moet komen. Er moet een oplossing komen voor meer waardering voor vrijwilligers, waardoor ook de motivatie groeit om vrijwilliger te worden.

Lokale politiek die iedereen begrijpt…

John Gillis (#13), vader van een mooi gezin, vrachtwagenchauffeur en vrijwilliger bij Gloria UC, heeft zich de afgelopen jaren samen met buurtbewoners verbaasd over de situatie in zijn woonwijk. Een mooie speelgelegenheid in de Korenbloemstraat zorgt voor grote aantrekkingskracht van kinderen in en rond de wijk. Rond de speeltuin kunnen de kinderen niet veilig naar en rond het speelplein terecht. Door hoge snelheden van auto’s zijn er meerdere malen ongelukken gebeurd. Bij het zoveelste ongeluk zijn buurtbewoners bij elkaar gekomen. Men probeert aan te tonen wat er veranderd kan worden en oplossingen te bedenken om de situatie rond het plein te verbeteren.
Daarnaast verdient het fietspad naar Ulicoten aandacht, immers het meidenteam van John traint hij ‘s avonds in Ulicoten.
Om veilig samen naar de voetbalvelden in Ulicoten te fietsen, mag verlichting daar niet ontbreken.

John heeft altijd wel zijn mondje klaar en vindt de politiek ook behoorlijk interessant. Door het contact met de gemeente afgelopen jaren, merkt hij dat er soms een kloof is tussen de politiek en betrokken inwoners. Politiek lijkt zo moeilijk. De taal en de gang van zaken zijn niet altijd gemakkelijk te begrijpen.

Bij het lezen van het verkiezingsprogramma van het CDA merkt John dat deze lokale partij in begrijpelijke taal verwoord waar John voor staat. De inbreng van de inwoners doet ertoe en moet bespreekbaar gemaakt worden. John wil graag een bijdrage leveren aan de lokale politiek, door mee te praten en betrokken te zijn bij de beslissingen van onze gemeente. Want samen zijn we Baarle-Nassau en samen kunnen we meer.

CDA staat voor SAMEN MET U! Allerlei grote beslissingen gaan komende jaren genomen worden voor de dorpskern en het buitengebied. Zorg ervoor dat alle inwoners begrijpen wat er gebeurt, leg uit wat er in complexe documenten staat en geef inwoners de tijd om hierop te reageren. John heeft er vertrouwen in dat er naast de grote besluiten, ook aandacht blijft voor de vrijwilligers die er nog zijn in vele vormen. Het CDA maakt zich sterk voor deze punten. Stemt u ook op 14, 15 of 16 maart?