Ria van den Heijning-Kuijpers

Commissie Mens en Maatschappij

Ria van de Heijning-Kuijpers, is werkzaam als bemiddelingsmedewerkster in de gastouderopvang bij Kober Kinderopvang. 'In een gezonde samenleving is aandacht voor elkaar en wordt niemand buitengesloten van de maatschappij. CDA wil bewoners van de gemeente Baarle ondersteunen om de kwaliteit van  hun leven te verhogen.’

Zorgboerderijen
‘We willen de participatie van mensen met een beperking (lichamelijk, geestelijk of visueel) vergroten. Dit kan onder andere met behulp van de verschillende zorgboerderijen die de gemeente Baarle-Nassau kent. Zij bieden mogelijkheden aan kinderen en jongvolwassenen met een hulpvraag.  Deze zorgboerderijen verdienen aandacht.’

Mantelzorgers en vrijwilligers
‘Ik ben ook trots op al onze mantelzorgers. Dankzij hen kunnen mensen met een ondersteuningsvraag langer zelfstandig wonen. Onze mantelzorgers verdienen steun. Ik denk graag met hen mee op zoek naar oplossingen en verlichting van hun taak.  Ook onze vrijwilligers moeten we koesteren en begeleiden daar waar nodig. Ik wil het gesprek gaande houden zodat we blijvend drempels kunnen wegnemen. En nu doorpakken!’