20 april 2020

Jan van Rest overleden

Ons bereikte het droevige bericht dat oud-raadslid Jan van Rest in de leeftijd van 84 jaar is overleden. Jan is van 1986 tot 2002 in diverse functies binnen de CDA fractie actief geweest.

Lang heeft hij de fractiefinanciën gedaan en dat deed hij met heel veel inzet. Jan werd algemeen geroemd en gewaardeerd om zijn accurate optreden en bescheiden opstelling. In 1993 is hij Koninklijk onderscheiden voor zijn maatschappelijke inzet. Nooit op de voorgrond, maar steeds achter de schermen zeer actief. Wij noemen met name Fanfare Unitas, Parochie Mierlo-Hout, de Houtvonken en de Geseldonk. Jan is ook een tijd columnist geweest voor de Loop.

Het verenigingsleven verliest met Jan een actief en bovenal een warm mens die oog en oor had voor anderen en opkwam voor de belangen van de gemeenschap. Jan van Rest zal in onze herinnering voortleven als een warm en sociaal mens. Wij wensen de familie van Rest heel veel sterkte en Gods nabijheid toe bij dit afscheid. Jan rust zacht.