23 februari 2021

Artikel 39 vragen over parkeren en het parkeerbeleid in Borne

Borne is een mooie gemeente waar het o.a. goed wonen, sporten en winkelen is. Daar waar gewoond, gesport of gewinkeld wordt maakt men ook gebruik van vervoersmiddelen. Deze vervoersmiddelen moet men dan ook nog geschikt kunnen parkeren. In deze rare tijd is dat misschien nog wel een groter probleem als “vroeger” of valt het op sommige plekken juist meer op.  Fietsen vormen dan in de meeste gevallen geen probleem maar auto’s daarentegen wel. Eenieder zoekt op zijn eigen manier een plekje voor zijn of haar vervoersmiddel dicht bij huis, winkel of werkplek.

In toenemende mate gebeurt dit echter op plaatsen waar dit niet is toegestaan, namelijk geheel of gedeeltelijk op het trottoir. Dit levert hinder en gevaarlijke situaties op voor voetgangers omdat de doorgang wordt geblokkeerd door een geparkeerd voertuig. Hierdoor moet men dus gedwongen de straat op. Voor iemand die goed ter been is, is dat geen probleem, maar voor mensen die slechter ter been zijn of gebruik moeten maken van bijvoorbeeld een rollator is dit toch al een stuk moeilijker/gevaarlijker.

Klik hier voor de artikel 39 vragen zoals deze gesteld zijn aan het college.

Klik hier voor de bijlage behorende bij de artikel 39 vragen.