10 september 2023

Einde zomer reces CDA Borne, we gaan weer aan de slag

Ook voor het CDA Borne zit het zomerreces erop. We hebben kunnen genieten van onze ‘vrije tijd’. Waar de politiek een zomerstop heeft gaat het reguliere werk en gezinsleven gewoon door. Links en rechts is er uiteraard wel genoten van de vrije tijd of een vakantie. De wereld heeft in die tussentijd niet stilgestaan.

We willen Henri Bontenbal alsnog feliciteren met het fractievoorzitterschap van het CDA. Daarnaast willen we Pieter Omtzigt ook succes wensen met zijn nieuwe partij. Met de aanstaande verkiezingen in het vooruitzicht rijst de vraag steeds vaker of het CDA nog wel bestaansrecht heeft. Dit is uiteindelijk aan de kiezer om te bepalen.

Vanuit het CDA Borne kunnen wij u vertellen dat er voor ons niets verandert. De gehele fractie gaat met goede moed weer vol aan de bak voor Borne. Landelijke ontwikkelingen doen niets af aan de inspanningen die wij zullen leveren. Wij zetten ons in naar eer en geweten. De ene keer zal dat wat beter gaan dan de andere keer. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de politiek nooit iedereen een tevreden gevoel kan geven. Uiteindelijk hebben onze inspanningen maar één doel, de inwoners van Borne zo goed mogelijk bedienen. Dat is ons bestaansrecht.

Dat dit niet altijd even makkelijk is bleek ook wel afgelopen dinsdag tijdens het eerste politieke beraad na het zomerreces. Hier werd onder andere gesproken of het warmteplan. Complexe materie die impact heeft op iedereen. We moeten van het gas af maar hoe doen we dat dan en wat zijn dan de beste keuzes voor het milieu? Wat betekent dit voor u? Is dit voor iedereen haalbaar en betaalbaar? U begrijpt, een simpel antwoord is er niet.

Zo zijn er nog tal van complexe uitdagingen: flexwonen, immigratie, ’t Wooldrik, armoede, polarisatie, inflatie. Zoals u ziet leven we in een tijdperk waarbij enorme opgaven op ons afkomen, de kosten stijgen en het beschikbare budget niet meegroeit.

Voelt u zich betrokken bij welk onderwerp dan ook en heeft u de behoefte om uw zorgen, kennis of ideeën te delen? Wij nodigen u van harte uit om contact met ons op te nemen. Dit kan op verschillenden manieren. U kunt onder andere tijdens een ontspannen gesprek (inloopspreekuur), via een email, [email protected], onze website: https://www.cda.nl/overijssel/borne/contact of via het inspreken op een fractieavond om uw punt of zorgen bij ons duidelijk maken. Uiteraard zijn wij ook te volgen via de socials. Wij horen graag van u.

Namens de CDA Borne fractie

klik hier voor ons bericht in PDF formaat