23 maart 2017

Een mooie verkiezingsuitslag

Bedankt voor uw stem op het CDA!

Het CDA heeft een mooi resultaat behaald met de Tweede Kamerverkiezingen. Er hebben maar liefst 1,3 miljoen mensen op het CDA gestemd en hebben we uiteindelijk 19 zetels in de Tweede Kamer gekregen. Daar zijn we uiteraard zeer blij mee en dankbaar voor. We kunnen gelukkig een zware periode achter onze rug laten en de komende jaren werken aan een beter Nederland.

Ons Twentse Kamerlid Pieter Omtzigt heeft een enorm aantal kiezers achter zich weten te krijgen met maar liefs 98.000 stemmen. Dat is bijna drie keer zoveel als in 2012 en een enorme prestatie.

Met de verkiezingsuitslag in Enschede zijn we ook blij. Ten opzichte van 2012 zijn we zijn van 8% van het totale aantal stemmen naar 12% gegaan. Het aantal mensen dat op het CDA heeft gestemd is zelfs met 73% gestegen (6.460 in 2012 naar 11.168 in 2017). In het stembureau van De Posten zijn wij sinds jaren weer de grootste partij. Deze cijfers bieden hoop voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar.

Wij zijn er echter nog niet en daarom gaan we ook niet achterover leunen. We moeten, samen met onze inwoners, blijven werken aan een beter Enschede en laten zien dat wij er voor de inwoners zijn. Wij blijven dus ook de komende maanden (en daarna) met veel enthousiasme en betrokkenheid werken aaneen beter Enschede!

CDA-afdeling Enschede