10 november 2021

Scenario’s voor mogelijke lastenverlichting huishouden

Het was weer de week van de begrotingsbehandeling in de gemeenteraad. Het CDA Enschede diende tijdens de behandeling van de gemeentebegroting een motie in voor een onderzoek naar scenario’s waarin uiteengezet wordt welke mogelijkheden er zijn voor lastenverlichtingen. De motie is met brede steun van de gemeenteraad aangenomen. Alleen de fracties van D66 en ChristenUnie stemden tegen.

Al vele jaren stijgen de lasten voor de huishoudens in Enschede. De gemeente Enschede staat zelfs in de top 10 van gemeenten met gemiddeld de hoogste lasten van Nederland. Het CDA Enschede is mede daarom van mening dat een onderzoek moet worden gedaan naar mogelijke scenario’s voor lastenverlichtingen.

Het CDA is blij met de brede steun vanuit de gemeenteraad en verwacht een proactieve houding van het college om het niet alleen bij een onderzoek te laten, maar vervolgens ook met een voorstel naar de gemeenteraad te komen.

Mart van Lagen, raadslid CDA Enschede