23 juni 2021

Snel duidelijkheid gewenst voor rugbyvereniging ERC’69

Enschede, de sportstad van Nederland met een ruim aanbod van breedtesporten wat uniek is voor Nederlandse begrippen. Ook staat er veel te gebeuren op het gebied van ontwikkeling en clusteringen van breedtesportverenigingen in Enschede. Sportstad Enschede staat niet stil en werkt aan mooie ontwikkelingen.

Rugbyvereniging kan nog niet profiteren van de sportontwikkelingen in Enschede. De Rugbyvereniging ERC’69 wacht al ruim 5 jaar op duidelijkheid over de noodzakelijke verhuizing naar een andere accommodatie. Op het moment dat de plannen concreet lijken te worden ervaart de vereniging steeds weer uitstel, vertraging en onduidelijkheden in het proces. Wederom heeft de vereniging te horen gekregen dat het tijdspad verandert.

De accommodatie van de rugbyvereniging is in slechte staat en is niet meer van deze tijd om de nieuwe (jeugd)leden fatsoenlijk te kunnen ontvangen. Het CDA Enschede wil van het college weten wat ze concreet voor deze vereniging kan betekenen en vraagt om snel duidelijkheid welke concrete stappen het college kan ondernemen om deze vereniging te ondersteunen.

De volgende vragen wil de Enschedese CDA-afdeling aan het college van burgemeester en wethouder stellen:

1. Hoe kijkt het college tegen de vele vertragingen en onduidelijkheden aan waarmee deze vereniging iedere keer is geconfronteerd?
  2. De huidige accommodatie is ongeschikt om nog veel langer in gebruik te blijven houden. In hoeverre erkent het college dat deze accommodatie niet meer geschikt is voor ontvangst van de rugbysporters?
  3. Vertraging op vertraging zorgt voor pleister plakken om de huidige accommodatie veilig en droog te kunnen blijven gebruiken. Wat kan het college concreet betekenen voor deze vereniging om de nieuwe aangekondigde vertragingen te kunnen overbruggen in deze huidige accommodatie?
  4. Hoe kijkt het college tegen de rol van Sportaal aan in dit hele proces?

Mart van Lagen, CDA Raadslid