Uw gegevens veilig in Haaksbergen

Met de toegenomen en alsmaar toenemende automatisering in onze samenleving, worden meer en meer gegevens vastgelegd en beschikbaar gemaakt via het internet. Voor de publieke sector gaat het dan vaak om privacy-gevoelige informatie. Als dergelijke informatie in de handen van kwaadwillenden terecht komt, kan daarmee grote schade aangericht worden. Het is dan ook van groot belang dat voldoende aandacht is voor cyber-security. Uw gemeente moet de veiligheid van uw gegevens in Haaksbergen kunnen garanderen. Wat er gebeurt als daar niet voldoende aandacht voor is, hebben we kunnen zien in onze buurgemeente Hof van Twente.

Het CDA vindt het belangrijk dat er voldoende aandacht is voor cyber-security. Indien deze taak te complex of kostbaar blijkt te zijn voor een gemeente met de omvang van Haaksbergen, dan is het verstandig om samen met een van de grotere buurgemeenten op te trekken.