Zorg voor elkaar, omdat iedereen ertoe doet

Iedereen doet er toe en voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) geldt dit helemaal.
Met een groeiende groep die aanspraak doet op deze wet, kijken we ook of dit betaalbaar blijft. Het CDA ziet graag maatwerk in de WMO. Zeker als het gaat om langer te kunnen blijven wonen in eigen huis. Uiteraard op een veilige en betrouwbare manier.

Iedereen doet ertoe, ook al ben je eenzaam.
Covid-19 heeft de bestaande eenzaamheid versterkt. Meer dagbesteding en andere activiteiten zijn mogelijke oplossingen om meer mensen uit hun isolement te halen. Ook meer aandacht voor vroegtijdige herkenning van dementie is hierbij van belang, zodat er beter én sneller op gereageerd kan worden.

Iedereen doet ertoe, ook de jeugd
Door de oplopende zorgvraag zetten we in op preventie. Om de preventie goed in te richten onderzoeken we de oorzaak van de toenemende indicaties. De jongeren staan centraal in de hulpvraag. Een juiste indicatie houdt in dat er eerst gekeken wordt of lichtere vormen van jeugdzorg passend zijn voordat er ingezet wordt op zwaardere vormen.