30 maart 2022

Gemeente Belangen, VVD en CDA gaan samen formeren

Gemeente Belangen (GB), VVD en CDA gaan samen formeren om tot een nieuw college te komen in Hof van Twente voor de komende vier jaar. Afgelopen week heeft het CDA hiervoor informatiegesprekken gevoerd met alle partijen. In die gesprekken zijn Gemeente Belangen, VVD en CDA tot elkaar gekomen en hebben zij besloten het formatieproces in te gaan.

Met 16 van de 25 zetels (GB 5, VVD 4, CDA 7) vertegenwoordigen zij een ruime meerderheid van de kiezers. De formatie zal onder leiding staan van formateur de heer drs. Jan G.M. Put uit Hengevelde, docent geschiedenis en oud-rector van stichting Carmel College. De lijsttrekkers zien de formatie met vertrouwen tegemoet. “Het CDA is blij met deze kordate stap en ziet het formatieproces als basis voor een goede samenwerking in de hele raad,” aldus lijsttrekker Harry Scholten. VVD-lijsttrekker Wim Meulenkamp vult aan: “De VVD wil graag door om de Hof nog beter en mooier te maken.” Hannie Rohaan, lijsttrekker van GB: “We staan te trappelen om aan de slag te gaan na ons mooie resultaat in de verkiezingen, samen in een nieuwe balans!”