Vrouwennetwerk

Hoe haal je het beste uit jezelf, hoe benut je je vrouwelijke kracht en hoe steun je elkaar?

Als vrouw in de politiek zijn er best uitdagingen af en toe. Met veel enthousiasme heb je de handschoen opgepakt om aan de slag te gaan in de politiek maar hoe hou je je staande tussen al die haantjes. Wij vragen ons dat zelf ook regelmatig af. En juist daarom is het goed om buiten jouw politieke arena vrouwen te ontmoeten die dezelfde ervaringen hebben opgedaan.

Van elkaar leren of gewoon ervaringen uitwisselen en horen hoe anderen daar mee om zijn gegaan. Dat is een van de belangrijkste voordelen van ons nieuwe vrouwennetwerk. Niks oubolligs, maar hands-on voor de politica van vandaag.

Meer informatie? Stuur een mail naar CDA Vrouwennetwerk Provincie Utrecht

HRM Commissie

De HRM-commissie is op initiatief van het bestuur van het CDA (provincie Utrecht) opgericht. De commissie heeft de volgende opdracht:

• Scouten van talentvolle leden die voor diverse (politieke) posities op korte en langere termijn in aanmerking kunnen komen.
  • Stimuleren van ontwikkeling van talentvolle leden.
  • Beheren “kaartenbak” met (wensen/competenties van) beschikbare leden voor diverse (politieke) functies.
  • Aanspreekpunt bij problemen/conflicten binnen CDA (provincie Utrecht), zoals afdelingen en tussen personen.
  • Fungeren als vertrouwenspersoon in voorkomende situaties.
  • Input leveren voor opleidingen/trainingen (i.s.m. opleidingsinstituut).

Vanzelfsprekend vervult de commissie haar taken in vertrouwen, en wordt er discreet omgegaan met verkregen informatie.

De leden van de commissie zijn allemaal actief voor het CDA binnen de provincie Utrecht. Het dagelijks bestuur van CDA Provincie Utrecht is minimaal met één lid in de commissie vertegenwoordigd. Daarnaast is ook het Steenkampinstituut, met een scholingsconsulent, in de commissie vertegenwoordigd.

De leden van de HRM-commissie zijn:

Petra Doornenbal (voorzitter; burgemeester Renswoude)
Bianca Osinga (Steenkamp Instituut)
Harry Blume (vice-voorzitter DB CDA Provincie Utrecht)
Rick Tigelaar (lid DB CDA Provincie Utrecht)

U kunt contact opnemen met de HRM-commissie via [email protected]

Klik hier voor het meest recente aanbod aan trainingen van het Steenkampinstituut.

CDJA

Het CDJA Utrecht staat met beide spreekwoordelijke benen in de stad & provincie Utrecht. Wij organiseren o.a. politiek café's. Elke maand over een ander actueel interessant onderwerp. Deze café's vinden elke maand plaats op een inspirerende plek in Utrecht. We beginnen de avond door gezamenlijk te eten en sluiten de avond af met een borrel. Interessante uitstapjes nemen wij ook voor onze rekening, bijvoorbeeld naar de Tweede Kamer en het Europees Parlement in Brussel. Ben jij graag bezig met maatschappelijke thema’s? Zoek jij diepgang, gezelligheid, niet teveel verplichtingen, maar wel betrokken? Je bent dan bij ons aan het juiste adres!

We hopen je snel te zien op één van onze activiteiten!

Marc Hanna - Voorzitter

Elsemarie Adriaanse - Secretaris en bestuurslid Politiek