10 maart 2018

Fietsbrug ingevaren bij Nigtevecht

In de nacht van 10 op 11 maart is de fietsbrug bij Nigtevecht "ingevaren".  Na stevige discussies en veel zienswijzes nadert dit gezamenlijke project van de provincies Utrecht en Noord-Holland nu bijna z'n voltooiïng.

Zowel fietsers als dieren kunnen binnenkort hier het Amsterdam-Rijn kanaal oversteken. De brug zorgt voor meer recreatiemogelijkheden en betere bereikbaarheid van school en werk. De recreatieve fietsroutes van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en de Stelling van Amsterdam worden hiermee verbonden.  Het fort Nigtevecht dat ter plaatse westelijk van het kanaal is gesitueerd wordt hiermee ook voor bezoekers gemakkelijker bereikbaar. Ook uitwisseling van fauna wordt mogelijk door de nieuwe voorzieningen die dieren in staat stellen het kanaal zwemmend over te steken. Dit versterkt de natuur.

Ook een ontwikkeling met kansen voor Nigtevecht, zeker als er wat ruimere openingstijden voor het pontje in Vecht gerealiseerd kunnen worden. Naast veel Nigtevechters was ook een aantal CDA-ers bij deze indrukwekkende klus aanwezig. In de komende raadsperiode zullen we ons voor dit soort ontwikkelingen verder blijven inzetten.