27 september 2023

Motie overgenomen: CDA zet in op dienstverlening dichtbij huis

Goed nieuws voor de inwoners van Krimpenerwaard! Tijdens de raadsvergadering van 19 september 2023 heeft het college de door CDA Krimpenerwaard ingediende motie aangenomen. Deze motie onderstreept het belang van beschikbare en toegankelijke lokale dienstverlening, ook na de oprichting van een centraal gemeentehuis.

Het college is opgeroepen om de volgende stappen te nemen:

1. Zo spoedig mogelijk de raad informeren over de verbetering van dienstverlening in de kernen, met inachtneming van de lopende verplichtingen uit de motie van 2021;
  2. De raad snel op de hoogte brengen van de uitwerking en kansen van IDO+ (Informatiepunten Digitale Overheid Plus), waarbij actieve samenwerking met de bibliotheken centraal staat;
  3. Maximaal gebruikmaken van de mogelijkheden die welzijnspunten bieden in het kader van integrale toegang.

Fractievoorzitter Marc Advocaat benadrukt het belang van deze motie: “We vinden het cruciaal dat alle inwoners van Krimpenerwaard dichtbij huis terecht kunnen met hun vragen aan de overheid. Juist de persoonlijke en laagdrempelige interactie draagt bij aan een sterkere verbinding tussen de gemeente en haar burgers.”

CDA kijkt met grote belangstelling uit naar de concrete invulling van deze aangenomen motie. “We zijn benieuwd naar de uitwerking en hoe deze de toegankelijkheid van overheidsdiensten voor alle inwoners zal verbeteren,” aldus Advocaat.

Met de overname van de motie zet het college een cruciale stap richting een meer toegankelijke en dienstbare overheid voor iedereen in Krimpenerwaard. De fractie van CDA Krimpenerwaard zal de komende ontwikkelingen nauwgezet in de gaten houden en blijft zich inzetten voor een gemeente waar elke inwoner zich gezien en gehoord voelt.

Heeft u vragen of opmerkingen over dit artikel? Mail naar [email protected]. We horen graag van u!