18 mei 2023

Toekomstperspectief? Lobby voor bouwen buiten contouren!

CDA Krimpenerwaard heeft tijdens een recente bijdrage in de commissie R&F benadrukt dat er een lobby moet komen om buiten de rode contouren te kunnen bouwen in de Krimpenerwaard. Deze lobby krijgt mede vorm met een overzichtelijk 'Toekomstperspectief'-document van Krimpenerwaard.

Tijdens het debat werd door CDA het belang van huisvesting voor jongeren aangehaald, waarbij werd opgemerkt dat de vitaliteit onder druk staat als zij geen kansen krijgen om zich in de regio te vestigen. Dan wordt perspectief toch wel troebel, zacht uitgedrukt.

Het CDA wil het document gebruiken als een geslaagde lobby om bouwen buiten de contouren mogelijk te maken. Er zijn negen van de tien politieke partijen die achter dit standpunt staan. CDA roept daarom op gezamenlijk achter het document te staan nadat eventuele aanpassingen van de fracties zijn meegenomen, zodat het breed gedragen wordt. Hiermee wil de raad uitstralen dat zij perspectief ziet en kansen voor de toekomst van de gemeente.

Het CDA benadrukt dat veranderingen afhankelijk zijn van hogere overheidsorganen, en dat lobbyen daarom van essentieel belang is. Met deze inzet hoopt het CDA op steun van de provincie en andere overheidsinstanties om de bouwplannen buiten de rode contouren mogelijk te maken en zo de toekomst van de gemeente te waarborgen.

Foto: https://www.zuid-holland.nl/politiek-bestuur/provinciehuis/