Nils Verheuvel

Nils Verheuvel

Waar woon je?
Schoonhoven

Hoe zouden andere mensen jou omschrijven?
Gedreven, analytisch, rustig, goede luisteraar met humor.

Noem je leukste en minst leuke eigenschap
Leukste: humor op onverwachte momenten. Minst leuke: ik raak soms gefrustreerd als iets niet volgens plan loopt.

Wat kenmerkt jou?
Eerst denken, dan doen.

Aan welke normen en waarden hecht jij veel waarde?
Verantwoordelijkheid nemen en verantwoord handelen. Goed doen voor de medemens en schepping waar dat kan. Inzetten voor iets wat groter is dan jijzelf. De belangen van anderen meenemen in de besluiten. Richten op de lange termijn.

Waar kunnen mensen in de Krimpenerwaard/Jouw kern je van kennen?
Ik woon mijn hele leven al in Schoonhoven, ik ben erg betrokken bij de Hervormde Gemeente Schoonhoven.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Economisch onderzoeker.

Wat zijn je hobby’s en wat vind je leuk om in je vrije tijd te doen?
Lezen, gitaar spelen, sudoku’s, films kijken.

Wat is het hoogtepunt in je carrière?
Rapport over de schenkingsvrijstelling eigen woning (jubelton) is breed in het nieuws gekomen en conclusie is overgenomen in coalitieakkoord Rutte IV.

Wat is je favoriete muzieknummer?
This is the life – Amy Macdonald.

Waarom voel jij je thuis bij het CDA?
Het CDA is een partij voor de gehele samenleving. Vanuit Bijbelse waarden en normen zet het CDA zich in voor een kansenrijke maatschappij, met de juiste balans tussen markt en overheid, oog voor degenen die ondersteuning nodig hebben, de plicht om recht te doen en zorg dragen voor onze omgeving, met het vizier op de lange termijn.

Wat vormde de belangrijkste motivatie om je kandidaat te stellen?
Ik wil andere mensen laten zien dat het CDA ook veel actieve jongeren heeft.

Wat spreekt je het meest aan in het verkiezingsprogramma?
De opdracht om meer woningen te bouwen, want de woningnood is zeer groot, het is Code rood op de woningmarkt!

Wat trekt je het meest aan in onze gemeente Krimpenerwaard?
De Krimpenerwaard is een goede plek om te leven. De Krimpenerwaard straalt rust uit, maar ook steden als Gouda en Rotterdam zijn om de hoek.

Waarom moeten inwoners van de Krimpenerwaard op het CDA stemmen?
CDA staat ervoor dat iedereen in de Krimpenerwaard kan blijven wonen. Daarvoor bouwen wij extra woningen voor starters en ouderen. Het CDA staat voor omzien naar elkaar, en de ambitie om de uitdagingen van de komende tijd aan te pakken.