29 maart 2021

Gemeentelijke Mededelingen blijven gepubliceerd worden in het Leiderdorps Weekblad

De gemeente had aangekondigd de gemeentelijke Bekendmakingen en Mededelingen niet langer in het Leiderdorps Weekblad te publiceren. Reden was dat de gemeente dit jaar deze mededelingen ook op een (landelijke) website moet publiceren. De LPL heeft hierover technische vragen gesteld.

Voor het CDA is de communicatie vanuit de gemeente altijd een belangrijk punt geweest. De website met mail-service (MijnOverheid.nl) is daarbij een mooie toevoeging. Je kunt hierbij aangeven welke berichten (bouwvergunning, etc) je via de mail wilt ontvangen, bijvoorbeeld in een straal van 200 meter om je woning.

Maar het CDA vindt het ook belangrijk dat de mededelingen zijn te vinden in het Leiderdorps Weekblad zijn te vinden. Veel bewoners gebruiken immers deze gemeentelijke pagina's om het laatste nieuws vanuit de gemeente te volgen. Dit is essentiele informatie en ook een mogelijkheid voor de Leiderdorpers op bezwaar te maken. Ook voor digitaal mindervaardige Leiderdorpers moet dit beschikbaar zijn.

Samen met LPL heeft Medea Hempen namens het CDA een motie ingediend om deze mededelingen te behouden. Deze motie is met raadsbrede steun aangenomen.