Jan Huisman CDA Leiderdorp
11 februari 2018

Onze kandidaten: Jan Huisman

Jan Huisman staat op nummer 5 van de CDA-lijst. Hij woont al ruim 20 jaar in Leiderdorp. Met zijn gezin geniet hij volop van het mooie dorp en daarom heeft hij zich kandidaat gesteld voor de gemeenteraad.

Jan Huisman (1968) is werkzaam als Hoofd Financial Accounting Sourcing bij de ABN AMRO Bank in Amsterdam. Hij studeerde aan de HEAO Bedrijfskundige Informatica in Den Haag. Jan is al ruim 20 jaar lid van het CDA en van 2005 tot 2009 was hij bestuurslid van CDA Leiderdorp. Op jongere leeftijd was hij vele jaren leiding en groepsvoorzitter van een Leidse scoutinggroep. Ook was hij van 2011 tot 2015 actief in de pastoraatsgroep van de R.K.-parochiekern De Goede Herder. In zijn vrije tijd zingt hij bij het kamerkoor Akkoord, waarvan hij ook de penningmeester is. Verder doet hij aan duursporten zoals hardlopen en schaatsen. Sinds 1998 woont hij in Leiderdorp. Hij is getrouwd met Désirée en heeft drie kinderen, die o.a. lid zijn van voetbalvereniging RCL, hockeyclub Alecto, scoutinggroep Van der Does-Liethorp en muziekschool MOL. Jan wil zich inzetten voor duurzaamheid, het verenigingsleven, de leefomgeving en regionale samenwerking. Jan: “Als gezin hebben wij het goed in Leiderdorp en ik wil graag aan dit mooie dorp mijn steentje bijdragen”