17 december 2017

Verkiezingsprogramma 2018-2022

Het verkiezingsprogramma 2018-2022 is vastgesteld door de CDA ledenraad. Klik op de link om het verkiezingsprogramma te downloaden.

Het CDA Leiderdorp legt in zijn verkiezingsprogramma 2018-2022 ‘Ruimte aan de samenleving; onze keuzes voor Leiderdorp’ sterk de nadruk op de eigen verantwoordelijkheid van de burger. De gemeente moet hierbij ondersteunend zijn en ruim baan geven aan initiatieven van bewoners. Ook als daarvoor eigen regels zouden moeten wijken.

In het programma is te lezen dat het CDA vasthoudt aan de zelfstandigheid van Leiderdorp. Uiteraard werkt het CDA van harte mee aan allerlei samenwerkingsverbanden met de buurgemeenten. Het CDA is tegen een verkleining van de Houtkamp. In de Boterhuispolder en de Munnikenpolder is de mens te gast. Dat betekent rustige recreatie zonder uitbreiding van recreatieve voorzieningen.  Voor het CDA moet eenzaamheidsbestrijding één van de speerpunten in het zorg- en welzijnsbeleid zijn.