23 februari 2022

Bereikbaarheid Duin- en Bollenstreek moet beter

De CDA-jongerenkandidaten uit de Duin- en Bollenstreek hebben zaterdag 19 februari met de 'OV-versus-fietschallenge' aandacht gevraagd voor de bereikbaarheid van de streek. De jongeren hebben met de fiets en de bus een route afgelegd van het Floralisplein in Lisse naar station Sassenheim.

Het openbaar vervoer in de streek is niet altijd even snel en optimaal is. Door de harde wind van afgelopen zaterdag arriveerde de bus twee minuten eerder dan de fietsers, maar de ervaring leert dat doordeweeks sommige dorpen in een drukke spits met de fiets beter bereikbaar zijn dan met het openbaar vervoer. De CDA-jongeren willen zich dan ook hard maken voor het intensiveren van het openbaarvervoernetwerk in de regio. Bijvoorbeeld door meer bussen in te zetten. Ook moeten de OV-verbindingen naar de omliggende steden en Schiphol worden verbeterd en er zou een nachtbus moeten komen.