23 februari 2022

CDA delegatie spreekt met Stichting Warmond aan de Kaag

Vorige week spraken CDA (kandidaat) raadsleden Carla Hilverda, Guylaine Loos, Joep Derksen, Theo van den Nouland, Wim de Winter en Gerben Dijkstra met een vertegenwoordiging van de Stichting Warmond aan de Kaag, bestaande uit voorzitter Arjan Heijl en secretaris Hans Oudshoorn.

Het is een jonge organisatie die Warmond op een eigen en aantrekkelijke manier wil profileren en het economisch klimaat wil stimuleren. De speerpunten zijn ondernemerschap, natuur, het authentieke karakter van het dorp, kunst & cultuur en watersport. Op de website van de stichting, www.warmondaandekaag.nl, worden vele evenementen in de regio geplaatst. Warmond aan de Kaag participeert ook in de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek.

In haar verkiezingsprogramma zet het CDA Teylingen in op kleinschalige recreatie in de dorpen. De partij wil, binnen dit kader, onderzoeken hoe de toeristische belangstelling voor o.a. Warmond vergroot kan worden. Doel van het gesprek was dan ook na te gaan hoe de gemeente Teylingen hierbij kan helpen.

Als mogelijkheden werden door Heijl en Oudshoorn o.a. genoemd het inzetten van de passantenhaven bij Station Sassenheim voor een taxibootverbinding met Warmond, betere voorzieningen voor (water)toeristen op Koudenhoorn en Park Leerrust, fietsenverhuur bij het station Sassenheim en uitbreiding van de gemeentehaven zodat daar kan worden aangelegd om even het dorp in te gaan.

Ter aansporing om zelf ook eens in Warmond te recreëren kregen de CDA (kandidaat) raadsleden bij het afscheid een badlaken in de Warmondse kleuren mee.

Op de foto van links naar rechts:

Gerben Dijkstra, Wim de Winter, Theo van den Nouland, Carla Hilverda- van Leeuwen, Arjen Heijl (voorzitter Stichting Warmond aan de Kaag) en Guylaine Loos