22 februari 2023

CDA geeft De Wolden een stem in het Waterschap

Dijkverzwakking, overstromingen, droogte. Helaas zijn dit de thema’s waar we vandaag de dag steeds vaker mee te maken hebben, en in de toekomst nog veel meer. En dat houdt niet op bij de IJsseldijk. Maar dat begint al in onze eigen achtertuin. We hebben allemaal kunnen zien hoe sommige perenbomen geen peren droegen afgelopen zomer. Of hoe de wc pot begint te pruttelen zodra het hoost, zo niet het water via het riool jouw huis binnen stroomt. Zandzakken voor de deur.

Deze onderwerpen zijn een taak van het Waterschap. Op 15 maart zijn de verkiezingen voor het Waterschap. Het Waterschap houdt zich bezig met alles wat hierboven beschreven staat.
Het CDA De Wolden is dan ook trots dat in onze gemeente maar liefst 2 CDA-ers zich sterk wil maken voor het Waterschap. Het gaat om: Miranda Wesselink uit Ruinerwold (lijsttrekker) en Bertus Dekker uit Ruinen (nummer 6). Ze stellen zichzelf voor op deze website.

Voor Miranda en Bertus is het belangrijk dat het Waterschap haar wettelijke taken goed uitvoert en dat de belasting betaalbaar blijft. Maar ook dat inwoners zelf in actie komen. We zijn zelf aan zet. En er zijn heel veel manieren om dat te doen. Denk aan het plaatsen van een regenton, het aanleggen van een geveltuin of opletten wat je door het toilet spoelt.

Het CDA wil inwoners daarbij een handje helpen. Met de actie ‘Tegel eruit, plantje erin’. Meedoen is heel eenvoudig. Als je de facebookpagina van CDA de Wolden volgt en op die pagina deelt welke tegel jij uit je tuin wilt halen dan verloot het CDA uit alle inzendingen een tuinplantenpakket twv 30,-. Ook gaat het CDA de hort op. Op 4 maart staat de Groene CDA-keet in Koekange en op 11 maart in Ruinen. Bij de Keet kunnen inwoners een plantje ophalen die ze vervolgens in hun eigen tuin kunnen zetten.