02 december 2023

CDA-motie “Taboer” unaniem aangenomen

Tijdens de raadsvergadering van 30 november heeft Karin Brouwer namens de CDA-fractie aandacht gevraagd voor de mentale gezondheid van boeren in De Wolden. De motie, die oproept om het platform ‘Taboer’, dat een luisterend oor biedt voor boeren en tuinders, onder de aandacht te brengen van inwoners, is met algemene stemmen aangenomen. Motie 'Taboer'

De afgelopen jaren zijn voor veel agrarisch ondernemers spannende tijden, met een onduidelijk sectorperspectief. Gemeente De Wolden zet zich in voor sociaaleconomische begeleiding van boeren, maar mentale gezondheid blijft vaak onderbelicht. Daarom heeft Brouwer het College gevraagd ‘Taboer’ via de gemeentelijke website en communciatiekanalen onder de aandacht van inwoners te brengen. Alle andere raadsfracties ondersteunen het initiatief en ook wethouder Hempen, die namens het College reageerde, was positief.

Kijk voor meer informatie op https://taboer.nl