16 februari 2022

Iris Bouwers kandidaat-wethouder CDA De Wolden

Op 16 maart vinden de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 plaats. CDA De Wolden neemt haar verantwoordelijkheid en gaat na de verkiezingen graag in gesprek met andere partijen om te komen tot constructieve samenwerking bij het vormen van het toekomstig College van B&W. Daarom presenteert het CDA trots de nummer 10 van de lijst, Iris Bouwers, als kandidaat-wethouder.

Iris Bouwers (28) runt sinds vijf jaar samen met haar ouders een gemengd landbouwbedrijf in Zuidwolde, waar ze opgegroeid is. Bouwers werkt daarnaast momenteel als vertegenwoordiger van LTO Nederland in Brussel en heeft de afgelopen jaren de nodige ervaring opgedaan in bestuur en politiek.

“Ik zie er ontzettend naar uit aan de slag te gaan voor CDA De Wolden. Mijn toekomst en mijn hart liggen in De Wolden, aangezien ik sowieso terugkeer naar ons bedrijf. Het verkiezingsprogramma van CDA De Wolden spreekt me zeer aan, zeker op het gebied van de uitdagingen van mijn generatie, zoals wonen en duurzaamheid,” aldus Bouwers.

Bouwers is sinds tien jaar lid van het CDA en heeft een breed netwerk in de partij. Ervaring in de lokale politiek heeft Bouwers opgedaan in de gemeente Dronten, waar ze tijdens haar studie van 2014-2018 actief was als raadslid. Daarnaast liep ze stage bij de CDA-fractie in de Tweede Kamer en is ze lokaal actief voor de Rabobank.

Lijsttrekker Karin Brouwer: “We waarderen het ontzettend dat Iris de internationale wereld waarin zij nu actief is, wil verruilen voor onze gemeente om zich in te zetten voor de inwoners van De Wolden. Wij zijn ervan overtuigd dat zij haar opgebouwde ervaring kan inzetten ten gunste van onze inwoners in de rol van wethouder. We zien in haar ook een belangrijke bruggenbouwer met toekomstige generaties. Lees hier het CV van Iris

Nieuwsgierig naar de andere mensen op de kandidatenlijst? Kijk op www.cda.nl/drenthe/de-wolden/mensen