13 mei 2014

Eigen campagnelied voor Lambert van Nistelrooij

Passend bij de Brabantse gezelligheid heeft CDA-Europarlementslid Lambert van Nistelrooij nu een eigen lied voor zijn campagne. Van Nistelrooij is daarmee het enige parlementslid die met een eigen lied campagne voert.

Het lied is een initiatief van de Brabantse troubadour Noud Bongers. Hij bezingt het belang van een Brabantse deskundige in het Europees Parlement. De titel ‘Uw Brabantse spits in Europa’ is een knipoog naar achterneef Ruud van Nistelrooij, de beroemde voetballer.

Troubadour Noud Bongers zong het lied bij de opening van de campagnewinkel van Van Nistelrooij in het centrum van Tilburg.

De zanger steunt de campagne van Lambert van Nistelrooij, die op 22 mei met voorkeurstemmen hoopt te worden verkozen in het Europees Parlement. Noud Bongers: “De taal van de inwoners van de Europese landen, hun provincies en regio's behoort tot hun identiteit. Inwoners van het grote Europa vechten voor hun eigenheid in doen en taal. Behoud en waardering van elkaars identiteit zal Europees denken en doen gaan versterken.”

Van Nistelrooij is zeer verguld met het lied. "Wat een eer, het klinkt heel gezellig. Je zingt het zó mee", aldus de inwoner van het Brabantse Diessen.

Het nummer is aangeboden aan 42 lokale radiozenders in zijn provincie Noord-Brabant.

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=poXXn0GUPQM

In onderstaand document vindt u de tekst: