22 maart 2016

Pray for Brussels

De CDA-delegatie in het Europees Parlement is geschokt en aangeslagen door de verschrikkelijke gebeurtenissen in Brussel van vandaag. We zijn in gedachten bij de familie en vrienden van de slachtoffers en de mensen die nog in onzekerheid zitten over hun geliefden en collega's. Het is een gitzwarte dag in de geschiedenis van Brussel en van Europa. In Brussel werken en leven mensen uit heel Europa; voor de Europese Unie, de NAVO en vele andere bedrijven en organisaties, waaronder ook veel Nederlanders. Heel veel mensen, ook bij ons in de delegatie, kennen de plekken van de aanslagen goed. Vanochtend nog zijn een aantal van ons kort voor de explosies bij metrostation Maelbeek aangekomen of net na de explosies voorbij gelopen of gefietst. De verhalen van onze collega's, vrienden en kennissen zijn onwerkelijk. We wensen de hulpdiensten en instanties betrokken bij de verzorging van gewonden en de opvang van omstanders heel veel sterkte.