Afgelopen woensdag waren de gemeenteraadsverkiezingen. Ondanks twee extra partijen die aan de verkiezingen deelnamen heeft het CDA Culemborg zijn 2 zetels behouden. Gezien de versnippering en de landelijke trend is het CDA Culemborg hier tevreden mee.

Over de uitslag van de verkiezingen is alles te lezen via de gemeentelijke website. Samen met andere partijen kunnen we nu werk maken van een sociale, duurzame en ondernemende stad. Onze kandidaten Nicolien de Geus en Marco van Zandwijk hebben er zin in.

Hoe nu verder?
Vóór de verkiezingen is met alle raadsfracties afgesproken om de mogelijkheden van een raadsakkoord te verkennen. In een raadsakkoord bepalen alle fracties gezamenlijk (of in meerderheid) welke thema's de komende jaren belangrijk zijn voor de stad. Deze verkenning begint met de benoeming van een onafhankelijke informateur. Deze wordt op donderdag 29 maart as. aangesteld. Na de Pasen zullen de gesprekken starten.

Als CDA afdeling zijn wij de laatste maanden in contact gekomen met nieuwe leden en mensen die overwegen lid te worden. Het CDA Culemborg komt ook graag rechtstreeks met hen in contact. Dit kan het makkelijkst door te mailen of bellen met Marco of Nicolien.

Op maandag 26 maart as. nemen we afscheid van de oude raad en dus ook van ons zittende raadslid Maurice ten Tije. Op donderdag 29 maart as. wordt de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. Dit geldt dus ook voor onze raadsleden Nicolien de Geus en Marco van Zandwijk