De lokale afdeling van het CDA heeft een nieuwe bestuursvoorzitter. Tijdens de algemene ledenvergadering kreeg Stephan de Ruiter groen licht om deze rol op zich te pakken.

De Ruiter (35) is geboren in Culemborg en is in het dagelijks leven pedagoog en onderwijsprofessional. Hij heeft ervaring in de gehandicaptenzorg, jeugdzorg en werkt nu al jaren in het onderwijs. Dit heeft hem persoonlijk laten zien hoe belangrijk de overheid is voor de meest kwetsbare van onze samenleving. Als het gaat over het herstel van vertrouwen in de overheid en hoe de samenleving met elkaar om moet gaan begint dat volgens hem bij deze groepen.

'Minder ik, meer wij'
“De huidige boodschap van het CDA. ‘Minder ik, meer wij’ sluit daar mooi op aan. Het is een boodschap van gezamenlijkheid en vereende krachten. Het gaat er van uit dat we alleen samen onze omgeving gezond en leefbaar kunnen houden en waarbij iedereen gelijke kansen en mogelijkheden moet krijgen om op eigen benen te kunnen staan.”

Voor De Ruiter is het CDA een brede partij waarin iedereen zichzelf mag zijn. Bij zijn benoeming als voorzitter liet hij weten zich in te zullen gaan zetten om meer Culemborgers te gaan bereiken.

Zichtbaar en benaderbaar
“Er zijn zoveel mensen die niet gehoord worden en naar wie ook geluisterd mag worden. Als voorzitter wil ik daar voor zichtbaar en benaderbaar zijn.” Om dat te bereiken wil hij met het CDA weer meer de wijk in gaan. “Door in gesprek te gaan met inwoners, bij ze langs te gaan, hoor je waar inwoners tegenaan lopen, waar hun zorgen liggen of stel je ze in de gelegenheid hun ideeën mee te geven.”

Culemborger in hart en nieren
Marco van Zandwijk, voorzitter van de lokale CDA-fractie is blij dat Stephan zich heeft gemeld actief te willen worden voor de lokale afdeling. “Stephan is in hart en nieren een Culemborger en heeft een grote band met de stad. Hij is enthousiast, gedreven en benaderbaar. Stephan ziet het als zijn motivatie om met een nieuwe generatie aan de slag te gaan."

Nieuwe generatie
"Voor onze lokale afdeling is het mooi te zien dat een nieuwe generatie zich aandient en ook haar verantwoordelijkheid wil nemen. Stephan past bij de ontwikkeling dat er weer nieuwe mensen lid worden van onze partij. Nieuwe leden zorgen voor de vernieuwing die nodig is. Iedereen heeft de keuze om aanwezige frustraties te uiten via sociale media, maar je kunt er ook voor kiezen om zelf lokaal actief te worden. Dat laatste biedt volop kansen en de mogelijkheid om mee te praten, mee te denken en mee te beslissen over de toekomst van onze stad.”