Rentmeesterschap - Duurzame Kernen en Wijken

Wij willen goed voor onze aarde zorgen

dus werken we aan een duurzame toekomst. Dat betekent een schonere, gezondere en groenere omgeving. Hierbij hoort het instandhouden van onze mooie natuur. In het klimaatakkoord zijn de doelstellingen vastgelegd en is landelijk wetgeving geregeld. De opwarming van de aarde moet worden tegengegaan, onder andere door vermindering van de uitstoot van broeikasgassen. Het opwekken van duurzame energie moet voornamelijk komen uit wind- en zonne-energie. De uitvoering van het klimaatakkoord betekent een enorme opgave voor alle gemeenten, die daarvoor samenwerken in de Regionale Energie Strategie (RES).

Dit willen we bereiken

• Bevorderen van een groene leefomgeving
  • Verminderen van het zwerfafval
  • Energieneutraal bouwen