Lars van Mook

Lijst 7 Nr. 9 Horssen

De Brabantse troubadour Gerard van Maasakkers maakte het lied “ hier heur ik thuis”. In mijn optiek geschreven voor ons mooie dorp Horssen. Om ons Horssen leefbaar te houden zijn naar mijn inzien een paar dingen essentieel.

Onze jeugd en de daaropvolgende generaties moeten de kans krijgen om zich te kunnen vestigen in Horssen. Het vaart maken van de bouw van betaalbare woningen heeft prioriteit!

Om ons dorp verder aantrekkelijk en toegankelijk te houden, en wat gemist word in alle lagen van de Horssense bevolking, is aanbod van horeca. Gelukkig hebben we de Horssense kermis: ik vind het belangrijk dat deze op een locatie in het dorp voor de hele streek behouden blijft. Buiten dat zou jaarrond een dorpscafé/restaurant ons ook goed doen, een ondernemer die dat oppakt en aandurft zou niet onnodig gehinderd mogen worden.